Retail menukaart

De retail sector is heel divers. Dit maakt dat data science en machine learning toegepast kan worden op meerdere thema’s, met elk hun eigen uitdagingen. In de menukaart hebben we samengevat wat Veneficus voor u kan betekenen, opgesplitst in vijf hoofdonderwerpen: vestigingen, klant, assortiment, prijs & promo en multi-channel. De menukaart toont oplossingen in elke stap die retailers doorlopen op de route van factual decision making.



Data innovatie in retail

Data science, big data en machine learning. Alle organisaties zijn hier in meer of mindere mate mee bezig. Retailers beseffen zich niet dat ze al een schat in handen hebben in de vorm van data. Veneficus heeft al 10 jaar ervaring in big data, data science en machine learning. In de menukaart is samengevat wat wij voor in de retail kunnen betekenen.

Onze ervaring leert dat beslissingen worden genomen op basis van jarenlange ervaring. Bedrijven die data centraal hebben gesteld in hun business model verkrijgen hierdoor voordelen die hun succes mogelijk maken. Bedrijven zoals V&D die niet snel genoeg innoveren verdwijnen van het toneel. De bedrijven die succes boeken met data innoveren snel.

Het gevecht om de klant is groter dan ooit. Real-time inspelen op informatie van de klant wordt de nieuwe standaard. Alleen door de juiste propositie, gericht op de juiste klant, op het perfecte moment en de juiste plaats kun je er voor zorgen dat je groei realiseert. Veneficus helpt om fact-based grip te krijgen op groei en resultaat.

Aan de slag

Bedrijven die fact-based werken vergroten hun succes. Deze feiten moeten met slimme tools en het liefst geautomatiseerd tot stand komen. Expertise op het gebied van data, algoritmes, techniek en de markt is nodig om dit voor elkaar te krijgen. Het moment is nu om dit bij elkaar te brengen en daarmee verdere groei van bedrijfsresultaat te realiseren.

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?


Neem contact op