Verander je klanten in fans

Trend

Het internet heeft consumenten de mogelijkheid gegeven om eenvoudig de alternatieve opties te vergelijken die de markt hen biedt. Hiernaast kunnen ze gemakkelijk hun gevoelens en ervaringen delen over het product of de dienst dat ze kochten. Gelukkige klanten kunnen veranderen in trouwe klanten, maar indien ze niet tevreden zijn kunnen ze overwegen u te verlaten. Wat in het voordeel is van uw concurrenten plus het feit dat ze de ontevredenheid delen met hun vrienden en collega's.


Wat betekent dit voor retailers?

Bovenstaande is de reden waarom het erg belangrijk is om op de hoogte te zijn van de tevredenheid van uw klanten en hoe dit verandert in de tijd. Weten wat ze vinden over uw dienst of product maakt het mogelijk voor u om:

  • zwakke punt te identificeren en acties te ondernemen die het geluk van de huidige klant kan verbeteren om zijn loyaliteit te verdienen,
  • op tijd reageren om het vertrek van klanten te voorkomen,
  • en de kracht van tevreden klanten en mond-tot-mond marketing te gebruiken om nieuwe klanten aan te trekken.

Wat kunnen we u bieden?

Veneficus helpt u om voortdurend de tevredenheid van uw klanten te meten. Het uitvoeren van korte informatieve enquĂȘtes is een manier om dat te doen. Wij helpen u om:

  • de juiste vraag te formuleren,
  • het onderzoek uit te voeren,
  • en de feedback te verrijken met dashboards en rapporten met de belangrijkste inzichten.

Hoe doen we dit?

  • Als basis voor het onderzoek gebruiken we de Net Promoter Score of Customer Effort Score.
  • We analyseren hoe de NPS / CES verandert door de tijd heen en we schatten de drivers voor een stijging / daling van de NPS.

  • Samen met u analyseren we de gehele customer journey en de invloed van de klanttevredenheid bij verschillende contactmomenten op de churn.
  • We passen predictive analytics toe om op tijd te reageren en het verlies van ontevreden klanten te voorkomen.

Meer dan alleen een analyse

Dankzij onze tools is het hele proces geautomatiseerd en eenvoudig. Rapporten kunnen automatisch voorbereid en afgeleverd worden op maandelijkse basis. Dit omvat waarschuwingssignalen en laat zien welke aspecten in uw business het meeste bijdragen aan de korte termijn verandering van de klanttevredenheid. Wij voorzien u van de informatie die u kunt gebruiken voor het beheren en verbeteren van uw onderneming.


Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?


Neem contact op