De Winkelstraat

Gemeenten en retailers slaan de handen ineen om de winkelstraat te redden. En dat vinden wij mooi om te zien. In dit proces ligt de focus vooral op winkels aantrekkelijker maken en centreren in hartje centrum. Maar ook op het instrueren van de winkeliers over hoe zij een webwinkel als ondersteuning op hun fysieke winkel kunnen inrichten en mogelijk maken. Dit zijn heel goede eerste stappen! Maar is dat ook genoeg om de concurrentie van webwinkels het hoofd te bieden?

Veneficus ziet veel meer kansen voor de winkelstraat. Wat de kracht is van de winkeliers? Het persoonlijke contact! Focus je op dit contact en werk samen met andere winkeliers. Samen bied je de klanten een totaal beleving waar zij van kunnen genieten.

Hoe winkeliers dat met elkaar kunnen doen? Wij raden aan om data te combineren, om samen tot nieuwe inzichten te komen. Zet alle beschikbare analytics in om goed te begrijpen wat jullie klanten kunnen gebruiken en waar ze van genieten. Hierbij zorgt Veneficus altijd dat de data beschermd blijft: gevoelige data blijft alleen inzichtelijk voor eigenaren van de betreffende winkel, de inzichten worden wel gecombineerd. Op deze manier kun je het assortiment, de propositie en de klantbenadering zeer relevant inzetten.

Tips van Veneficus:
• Laat analytics achterhalen welk type klanten, wanneer een bezoek brengen aan de winkelstraat en pas uw assortiment daarop aan;
• Maak als winkeliers gezamenlijke promotiecampagnes die aansluiten bij het type klanten. Door middel van de campagnes zorg je ervoor dat klanten meer winkels en horecazaken bezoeken wanneer ze naar de winkelstraat gaan!

Nieuwsgierig geworden?
Wij gaan er graag met jullie over in gesprek!

Steeds meer gemeenten vernieuwen hun centrum (NOS)

#analyticsredtdewinkelstraat #optimizedintelligence #retailgroei #winkelstraatrelevant

Joost van der Zon

Auteur: Joost

Functie: Partner

Terug